Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuková aplikace pro trigonometrii s využitím počítačové grafiky
Plíšek, Martin ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vyučováním matematických jevů, a to zejména výukou goniometrických funkcí pro druhý stupeň základních škol. Pro tyto účely vznikly 2 aplikace. První je aplikace Goniometrie , která se zabývá výukou goniometrických funkcí především pomocí zobrazení na pravoúhlém trojúhelníku, případně prezentací grafu funkce. Druhou aplikací je editor příkladů ( Editor ), kde lze jednoduše vytvořit příklad k dané funkci a následně ho při výuce použít přímo v aplikaci Goniometrie .
Distanční výuka tématu Pythagorova věta
BEZROUKOVÁ, Kamila
V diplomové práci Distanční výuka tématu Pythagorova věta je popsané téma Pythagorovy věty a distančního vzdělávání. Hlavní náplní práce bylo připravit interaktivní výukové materiály pro distanční výuku Pythagorovy věty. V práci jsou tyto materiály popsány a je zde uvedena reflexe od učitelů a žáků. Jedná se o komplexní materiál s aktivitami, který může sloužit pro učitele základních škol.
Stereometrické úlohy řešené v programu GeoGebra
HORÁČKOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce na téma Stereometrické úlohy řešené v programu GeoGebra bylo vytvořit kolekci vlastních řešených příkladů ze stereometrie z učiva v rozsahu od základní školy, přes střední školu až po vysokoškolskou přípravu učitelů matematiky. Podpůrným prostředkem pro tuto bakalářskou práci je program GeoGebra. Práce se zaměřuje zejména na hranatá tělesa v rozsahu učiva na základních a středních školách a částečně i na vysokých školách.
Pythagorova věta v hodinách CLIL
Dubová, Libuše ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Procházková, Lenka (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce "Pythagorova věta v hodinách CLIL" pojednává o jedné z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání - metodě CLIL, která propojuje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a angličtiny. Pro její realizaci jsem zvolila téma zavedení Pythagorovy věty. Cílem práce bylo ověřit vhodnost tématu pro CLIL výuku, vliv cizího jazyka na aktivitu žáků v hodině a na zvládnutí nového učiva. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále popisuji postup při přípravě experimentu. Jádro práce tvoří návrh projektu vyučovací hodiny. Výuka byla vyzkoušena v experimentálních skupinách, získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vzdělávání.
Pythagorejské trojúhelníky
Sláma, Michal ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Název: Pythagorejské trojúhelníky Autor: Michal Sláma Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. Abstrakt: Práce se zabývá praktickými úlohami s pythagorejskými trojúhelníky. V první části se věnuje různým druhům odvození parametrizací pythagorejských trojúhelníků. Další části se věnují odvození vlastností délek stran a poloměrů vepsaných a připsaných kružnic v nich. V závěru se pomocí Heronovských trojúhelníků a rozkladů na pythagorejské trojúhelníky částečně řeší úloha o pythagorejském nebo Heronovském trojúhelníku, kde všechny výšky jsou celá čísla. V poslední části práce jsou poskytnuty seznamy pythagorejských a Heronovskýchh trojúhelníků, které mohou být využity k tvorbě školních úloh. Klíčová slova: Pythagorejské trojúhelníky, Heronovské trojúhelníky, vepsané a připsané kružnice, celočíselné výšky
Tvorba a užití materiálů pro výuku matematiky základní školy v prostředí programu GeoGebra
KOŠAŘOVÁ, Monika
Přesto, že program GeoGebra je na základních školách známý, jeho online podoba na webových stránkách geogebra org je téměř nevyužívána. Tato bakalářská práce s názvem Tvorba a užití materiálů pro výuku matematiky základní školy v prostředí programu GeoGebra představuje možnosti, které jsou nabízeny v online světě. Je zaměřena především na tvoru materiálů, dynamických appletů, jednotlivých pracovních listů a jejich následné seskupení do tzv. GeoGebra knih. Dále se práce zabývá sdílením materiálů prostřednictvím tzv. Skupin a ukázkami možností, které nabízí. Součástí této práce je mnou vytvořená kniha Tvorba a užití materiálu v programu GeoGebra na ZŠ dostupná na webu geogebra.org. Vybraná témata jsou zaměřena na druhý stupeň základních škol. Výsledná práce poskytuje čtenářům návod na tvorbu materiálů a využití online služeb programu GeoGebra při výuce matematiky.
Didaktické přístupy k výuce některých témat v matematice na základní škole v řeči učitelů
Vencovská, Jaroslava ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem diplomové práce bylo prostřednictvím nových analýz rozhovorů s učiteli matematiky popsat didaktické praktiky využívané učiteli při výuce vybraných témat (konkrétně úměrnosti, lineárních rovnic, dělitelnosti, procent, souměrnosti, Pythagorovy věty) a porovnat je s praktikami uváděnými v učebnicích a další odborné literatuře. Nejprve jsou popsány výukové metody, formy vyučování a mechanismus poznávacího procesu podle M. Hejného. Na základě analýzy více jak třiceti rozhovorů bylo zjištěno, že učitelé si kromě obvyklých didaktických praktik, které doporučují učebnice, vytvářejí i vlastní metody a postupy. Tyto metody a postupy jsou uvedeny ke každému kritickému tématu zvlášť ve čtvrté kapitole diplomové práce. Dále je u každého tématu uvedena obsahová analýza vybraných učebnic. Zjištěné postupy a praktiky učitelů, které používají při výuce kritických témat matematiky, tvoří výsledek mé práce.
Pythagorejské trojúhelníky
Sláma, Michal ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Název: Pythagorejské trojúhelníky Autor: Michal Sláma Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. Abstrakt: Práce se zabývá praktickými úlohami s pythagorejskými trojúhelníky. V první části se věnuje různým druhům odvození parametrizací pythagorejských trojúhelníků. Další části se věnují odvození vlastností délek stran a poloměrů vepsaných a připsaných kružnic v nich. V závěru se pomocí Heronovských trojúhelníků a rozkladů na pythagorejské trojúhelníky částečně řeší úloha o pythagorejském nebo Heronovském trojúhelníku, kde všechny výšky jsou celá čísla. V poslední části práce jsou poskytnuty seznamy pythagorejských a Heronovskýchh trojúhelníků, které mohou být využity k tvorbě školních úloh. Klíčová slova: Pythagorejské trojúhelníky, Heronovské trojúhelníky, vepsané a připsané kružnice, celočíselné výšky
Pythagorova věta v hodinách CLIL
Dubová, Libuše ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Procházková, Lenka (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce "Pythagorova věta v hodinách CLIL" pojednává o jedné z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání - metodě CLIL, která propojuje výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a angličtiny. Pro její realizaci jsem zvolila téma zavedení Pythagorovy věty. Cílem práce bylo ověřit vhodnost tématu pro CLIL výuku, vliv cizího jazyka na aktivitu žáků v hodině a na zvládnutí nového učiva. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále popisuji postup při přípravě experimentu. Jádro práce tvoří návrh projektu vyučovací hodiny. Výuka byla vyzkoušena v experimentálních skupinách, získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy závěrečné individuální práce a dotazníku. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vzdělávání.
Konstrukce poznatků žáky v matematice (na příkladu Pythagorovy věty)
Ulrychová, Michaela ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Coufalová, Jana (oponent) ; Hejný, Milan (oponent)
Dizertační práce se věnuje procesu konstrukce matematických poznatků u jednotlivce a skupiny žáků. Nejdříve jsou vymezeny některé pojmy, které patří mezi teoretická východiska práce (poznávací proces a jeho mechanizmus, typologie matematických poznatků, charakter matematické struktury, konstruktivistické přístupy k vyučování matematice, podnětná výuka a akční výzkum). Jsou uvedeny výsledky vybraných našich i zahraničních výzkumů týkající se problematiky konstruktivistických přístupů a též akčního výzkumu v didaktice matematiky. Metodologie práce sestává zejména z výukových experimentů, na které lze do jisté míry nahlížet jako na cykly kooperativního akčního výzkumu. Cílovou skupinou byli žáci nižšího stupně osmiletého gymnázia. Data získaná klasickými metodami kvalitativního výzkumu (participačním pozorováním, audio- a videozáznamy, artefakty, poznámky externího pozorovatele apod.) byla analyzována technikami založenými na zakotvené teorii. Výzkum přinesl výsledky trojího typu. (1) Do hloubky byly popsány kategorie individuální a společné konstrukce poznatků včetně jejich dimenzí (míra učitelova vlivu na konstrukci, spolupráce žáků, formálního uchopení poznatku žákem). Vše je ilustrováno konkrétními příklady. (2) Z hlediska metodologického byly identifikovány některé meze akčního výzkumu a byla zdůrazněna...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.